Celý tento text se vztahuje na vytváření misí ve skupině BG a je tomu patřičně přizpůsoben.

 Protože mnoho MM (MissionMaker) pořád nezná nebo neví, jak vytvořit plně funkční misi, tak jsem se roozhodl to ve zkratce sepsat. Další účel tohoto textu je takový, pokud se chcete stát MM, je povinnost si projít a zkusit kroky níže. 

 

1. Vytovření mise (TEMPLATU) v EDEN Editoru

Jako první věc se kterou se musíte aspoň minimálně naučit je EDEN. EDEN je základní Arma 3 editor, přes který se dají vytvořit různě mise, jak už do SP, tak do MP. V EDENu stačí udělat pár velmi jednoduchých kroků na to, aby mise byla plně funkční, ale pokud chcete trochu více pokročilý scénář, tak rad na to, jako ho vytvořit se tady nedočkáte. K tomu doporučuji se kouknout na YouTube a ideálně, když si s EDENem budete pár hodin “hrát”.

Až si otevřete EDEN, tak musíme udělat minimálně tyto kroky :

  • SLOTY PRO HRÁČE
  • ZEUS
  • RESPAWN
  • NAHRÁT CBA
  • ZÁKLADNÍ SPAWN BUDOV, AIček, IMMERSION
  • NASTAVENÍ OBJEKTŮ, MULTIPLAYERu

SLOTY PRO HRÁČE

Jako první věc při vytváření jakéhokoli templatu si budeme muset vytvořit sloty pro hráče. První krok je spawnout si jakékoli AI, ať už BLUEFOR, REDFOR, atd …

 

 

Další věc, kterou musíme udělat, je přepnout AIčko jako hratelné. To znamená, přepnout ho do stavu, kdy jeho kontrolu může převzít hráč. Toto uděláme tak, že levým tlačítkem dvojklikneme na dané AI a rozbalí se nám nabídka. V nabídce si najdeme položku “Control”, tu rozbalíme pokud ještě není a v ní si odškrtneme políčko “Player” a následně MUSÍME mít zaškrtlé políčko “Playable”. Po tomto kroku se do AI bude moc vtělit hráč. Všechny tyto sloty se budou ukazovat při připojení na server jako prázdné a hráč se do nich bude moci slotnout. (Pro pokročilejší, takto si uděláte slotování na pozice). Pokud toto chceme uděla s více AI, tak je označíme všechny. Na jedno z nich klikneme pravým tlačítkem, dáme “atributies” a pak jsou kroky stejné jako, když to samé děláme s jedním AI.

 

PO
PŘED

 

Až uděláte přepnutí AIčka na “Playable”, tak se Vám pod těmito AI zobrazí fialový kruh, to znamená, že jste vše udělali dobře a za AI je možno hrát.

 



ZEUS


Další krok, který je potřeba udělat, je vytvoření Zeuse (gamemastera). Ten nám slouží k interakci s hráči, AIčky a spol., které jsme před tím naspawnovali v EDEN Editoru. Dá se říci, že to je “živý” editor. A teď si řekneme jak tohoto Zeuse vytvořit. První krok je vytvořit si nějaké hratelné AI (ukazovali jsme si v první kapitole), já preferuji civilní, protože pokud nezměníte nastavení, tak civilové jsou nestranní.

 

 

Další věc, kterou musíme udělat je dát AIčku proměnnou. To znamené otevřít ho dvojklikem. Pak se otevře tabulka a v ní musíme do “Variable name” napsat například “z1” a do “Role Description” napsat název slotu, ten se pak bude zobrazovat ve slotování.